lørdag 17. mai 2008

det var en gang en blogger


Det er natt til 17. mai 2008, og jeg har nettopp slitt meg gjennom en lang og strabasiøs reise. Den er enda ikke ferdig, og jeg vet ikke hvor lang den vil bli.

Jeg startet mitt eventyr sent på ettermiddagen 16. mai, i den lille byen "Nå Gjør Jeg Det". Jeg vandret gjennom slettelandskapet "Opprett En Konto", som viste seg å by på relativt ukomplisert og behagelig terreng, og den delen av reisen tok knapt mer enn noen få minutter. Eller kanskje 20 minutter, fordi jeg måtte komme på et "visningsnavn" for å komme over den store elva "Fortsett". Etter en stund fant jeg ut at dette kunne forandres senere, ved å bruke ett av mine tre hjelpemidler; Lisa. Jeg valgte et navn jeg trodde ville være akseptabelt for the time being, nemlig safetree. Slik kom jeg meg over elva og inn i det ugjestmilde og fantasiløse fjellområdet kalt "Bloggnavn" og "URL". Jeg brukte svært lang tid her, og gikk meg bort mange ganger. Ettermiddag ble til kveld, og klokken tikket snart over midnatt. Jeg endte opp med å bruke opp alle mine hjelpemidler, inkludert Ordbok og Potetgull... jeg hadde virkelig ikke trodd at jeg skulle være så svak. Oh well. Jeg endte opp tilbake der hvor jeg startet, ved elva "Fortsett", og med de samme åtte bokstavene i de magiske feltene. Men når jeg igjen krysset elva var det et helt nytt landskap som åpenbarte seg.... nemlig det Bloggske landet.

Dette landet har jeg tenkt til å utforske med liv og lyst, så lenge jeg vil og så mye jeg orker. Det skal presiseres at dette er et eventyr og ingen desperat jakt, så det vil foregå i mitt eget tempo og på min måte.
...og hvordan er så min måte? jeg vet ikke, for jeg er i et fremmed land. Time will tell.



for de som måtte lure, så er "Safetree" en sang, av Airbag. det er kanskje en smule uoriginalt å bruke en sang som bloggnavn, men det var det som passet mitt eventyr best av de forslagene jeg fant i det grusomme marerittlandet fullt av skumle klisjéfjell. safetree er enkelt, det er ett ord, det er en kul sang, det er et fint ord og har en betydning som kan leses som mye rart. så da ble det safetree.


3 kommentarer:

Anonym sa...

jeg er det beste hjelpemiddelet ever :D

safetree sa...

åff kårs!

Nora sa...

Grattis med blogg:) Navnet var fint det! Magnus har også en sang-tittel som bloggnavn. Jeg også forsåvidt (men ikke i url'en - bare på headeren).. :)