torsdag 22. mai 2008

all it takes is one decision


javel. greit. jeg innser det, jeg har ingen sjette sans. så godt som alle på skolen ble trukket opp i skriftlig eksamen, gjerne det faget de likte best, men ikke hanna. det blir muntlig på meg i år, og det er nesten en måned til. 26 dager, 624 timer! det er LENGE. en måned med venting, lesing, usikkerhet og misunnelse på de andre som er ferdige. >_<

oh well. det finnes verre ting. i går leste jeg ut en bok hvor halvparten av hovedpersonene døde i krigen og resten levde kjipe triste liv resten av sine grå dager. og etterpå leste jeg i avisa at de fortsatt finner levende mennesker i ruinene etter jordskjelvet i Kina, og at folk drikker vann fra elver fulle av lik i Burma. så om jeg kom opp i muntlig eksamen, så er det strengt tatt ingen krise. sånn i den store sammenhengen.

nå sitter jeg og venter på at det skal bli streik. pappa er på vei ut, for han jobber med det der og skal på jobben. nå, klokka kvart over tolv på natta...! men jeg tror han synes det er gøy, å leke viktig med de store gutta, Jens og Bjarne Håkon. hihi. men jeg håper det blir streik, for da slipper vi skolen i morgen! weee. nesten alle på skolen er tatt ut i streik nemlig; ledelsen, vaktmesteren og nesten alle lærerene. bare én av mine lærere er igjen, historielæreren, og vi har bare to timer historie i uka. vi håper for harde livet! selv om pappa kanskje må jobbe litt mer for min frihet :P


jeg vil ha sol og sommer, festival og ferie. hove og hester. musikk og mat. men først er det eksamen, som jeg ikke fant på noe bokstavrim til.

1 kommentar:

Anonym sa...

faren din er flink :D