lørdag 11. oktober 2008

Home again...


Ja, så sitter jeg her igjen. Klokka er 23:09 en lørdags kveld, jeg er ferdig på jobb for en god stund siden, og sitter foran skjermen etter å ha spist middag med mamma og pappa. Jeg har tilbrakt seks timer i ettermiddag med å selge øl og cider til halvparten av vennene mine (eller kanskje jeg skal kalle dem "bekjentskaper"), for så å dra hjem og drikke cola. Det hadde ikke vært noe problem å være hjemme en kveld eller to og slappe av, men som en av disse "bekjentskapene" sa før i dag: så lenge det ikke blir for ofte...
Når var sist jeg var på en skikkelig fest? Var ute på byen? Drakk nok til at jeg merket det? Ikke forrige helg, eller helga før, eller helga før der igjen.

Det er egentlig ikke så rart at det har blitt sånn. Jeg har aldri vært særlig "outgoing", og har vel vært i overkant seriøs for mitt eget beste. Jeg har holdt meg til hestene, til noen få stabile venner (og en stor, men fjern bekjentskapskrets), til bøker og til pc-en. Jeg var faktisk en god gammeldags skolenerd hele barndommen, med kjipe gamle klær, lite eller ingen sminke, godt forhold til lærerne, og for ansvarsfull til å gjøre noe "rebelsk og kult". Jeg hadde ikke lyst til å gå på fest og drikke meg full og gjøre dumme ting man angret på, og da ble det jo slik. Og slik oppfattet alle andre meg også, naturligvis.

Nå, derimot, begynner jeg å bli lei av pc-skjermen. Ikke misforstå, jeg har ikke noe ønske om å rave rundt i oslos gater hver helg uten sans og samling, men bare bli kjent med nye folk, være sammen med venner, ha det gøy og finne på ting... Jeg har ikke lyst til å se tilbake på ungdommen min og tenke "jaja, det var jo trygt og godt, iallfall". Men når alle har inntrykk av at jeg er den som helst vil leve mitt eget liv med hesten min, alene, da får man ikke hauger av invitasjoner til fest og moro levert på døra. Naturlig nok - det er jo ingen som har lyst til å ha med en person som ikke vil være med!

Så, hvordan komme seg ut? well, først må jeg få folk til å skjønne at jeg vil være med... små kommentarer, spørsmål og hint - så får vi se hva som skjer. Og hvis ikke det hjelper, ja da får jeg finne meg noen nye miljøer... bli aktiv i AUF eller noe. hehe.

Ingen kommentarer: